01 Şubat 2014

Hapishane İşi Kolye

Tığ İşi
Hapishane İşi Kolye

Kahverengi tonlarının ağırlıkta olduğu 11 no.lu antik kum boncuk ile Hapishane İşi (Tığ İşi) ördüğüm bu kolyeyi, Josefin Düğümü atarak daha gösterişli bir hale getirdiğimi düşünüyorum. Bu düğümü atabilmek için 120 cm uzunluğunda hapishane işi örmem gerekti. 😊

Saçakların yapımında ise 11 no.lu kahverengi ağırlıklı antik kum ile beraber bakır ve şeffaf altın rengi kum boncuklar kullanarak degrade bir görünüm elde ettim. Saçakların uçlarını 3 no.lu bikon Swarovski Kristaller ve 3 no.lu Çek Kristalleri ile tamamladım. Saçakları iki farklı tipte yaptım ve birinin ucuna 3 no.lu Çek Kristallerinden Göbekli Örme Tekniği ile bir de 5'li Top ördüm.

Bu tekniğe ‘Hapishane İşi’ denmesinin sebebi, çok eski yıllardan beri, hem rehabilite edilebilmeleri hem de maddi kazanç elde etmeleri için, mahkumlara öğretilen bir Boncuk Örme Tekniği olmasıdır.


2 yorum: