25 Kasım 2019

Mandala Kolye

Mandala


Bugünkü yayınımda, 2015 senesinde yaptığım Mandala Kolye'yi paylaşmak istiyorum.

Parlement mavisi Twin Boncuklar, 
4 mm'lik gümüş rengi Çek Kristalleri,
4 mm'lik yeşil Swarovski Kristaller, 
gümüş rengi, parlement mavisi, açık ve koyu yeşil, 11/0 kum boncuklar 
kullandığım Mandala Pendantı Dairesel Peyote Tekniği ile ördüm.

Mandala Pendantı örmeye, merkezinde Twin Boncuklar kullanarak başladım, daha sonra daireyi, tamamen içimden geldiği gibi - doğaçlama olarak - yukarıda saydığım boncukları kullanarak tamamladım.
11/0 kum boncukları kullandığım kısımları, Twin Boncukların ve Kristallerin kalınlıkları ile dengelenmesi için çift kat ördüm, böylece daha dolgun bir pendant da oldu.

Mandala Kolyenin kordonunu yapmak için pendantın iki yerinden Çek ve Swarovski Kristalleri de kullandığım birer kısa parça ördüm. Kareleme Tekniği ile ördüğüm bu parçadan Ringa Tekniğine geçiş yaptım. Dörtlü olarak ördüğüm Ringa Kordonda aralara 4 mm'lik Swarovski Kristallerden koydum.


Meraklısına... 😊

Mandala, Sanskritçe kökenli bir sözcük olup, "enerjiyi tutan kap" diye tercüme ediliyor.
(Manda = enerji, öz  -  la = kap)
Bir mandalayı yaparken hissedilenlerin, dilenen dileklerin o mandala tarafından tutulduğuna inanılıyor. Güzel enerjiler yüklenen bir mandala, tılsım gibi taşınabilir veya duvara asılabilir. Olumsuz enerjiler yüklenen mandala da yakılıp, külleri savrularak sembolik bir şifalanma sürecine yarayabilir.
40.000 yıl öncesine dayanan mandalanın, mağara duvarlarına çizilen resimlerde izine rastlanmıştır. Yakın geçmişte ve günümüzde de pek çok alanda mevcuttur; tezhip sanatı, çini, kalem işi, dantel motifleri gibi...
Mandala, ruhsal dinginliği ve içsel huzuru sağlar. Yapılmasa da, herhangi bir mandalaya bakmak bile rahatlatıcı etki yaratır.



🎁 Yurtiçi için  https://shopier.com/2634601  veya 
🎁 Yurtdışı için  https://www.etsy.com/listing/243938002/  
     adreslerinden güvenle sipariş verebilirsiniz!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder