01 Ekim 2017

Spiral Gözlük Kordonu ve Yapımı

GözlükKordonu
Gözlükİpi










Gözlük kordonu yapmak için en sık kullandığım teknik Spiral Örme Tekniğidir. 
Bu tekniğin birer boncuk ekleyerek örülen çeşidi ile, olabilecek en ince spiral kordon elde ediliyor.

İlk spiral gözlük kordonunu 8 no.lu kum boncuklarla örmüştüm (ilk fotoğraf), biraz kalın olmuştu.
İkincisini ise 11 no.lu kum boncuklarla ördüm, daha zarif ve ince bir kordon oldu.
Kendim de sürekli gözlük kullandığım için ince spiral kordonun daha kullanışlı olduğunu fark ettim.
O zamandan beri hep 11 no.lu kum boncuklarla örüyorum ve 0,20 mm veya 0,22 mm misina kullanmayı tercih ediyorum.

Bu ince spiral örgüyü kolye kordonu olarak da tasarımlarımda kullanıyorum; daha evvel Çift Taraflı Pendant başlıklı yayınımda bahsetmiştim.


GlassesLanyard
SpiralÖrgü 












Yapmak isteyenler için yapım aşamasından fotoğraflar çektim. 😊


GözlükKordonu
GözlükKordonu1) Gözlük sapının kalınlığına göre, istenilen büyüklükte halka yapılır ve misinanın çaprazlandığı boncuk, spiralin ilk boncuğu olur.

2) İkinci renk boncuktan bir tane alınır.

3) Dairesel hareketle yine ilk boncukta çaprazlanır.

4) Birinci renk boncuktan bir tane alınır ve dairesel hareketle bir evvelki ikinci renk boncuktan çıkılır.

Dönüşümlü olarak, iki renk boncuktan biri alınıp bir evvel takılmış olan diğer renk boncuktan çıkılır.


Hangi çeşit olursa olsun, spiral örgüde dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, daima dairesel rotada boncukları örmektir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder