23 Ekim 2017

Kristalli Hapishane İşi Yapımı

Bir evvelki yayınımda bahsettiğim Kristalli Hapishane İşi Tekniğinin yapılışını fotoğrafladım, umarım faydalı olur. 😊

Hapishaneİşi

1) 4 no.lu, bikon Swarovski Kristal ve 11 no.lu kum boncuk kullanarak yaptığım örnek için boncuk dizilimi yukarıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi;
4 kum boncuk ile başlanıyor, 1 kristal - 4 kum boncuk şeklinde devam ediyor ve 1 kristal ile bitiyor. 

Ancak ben, kapsül içinde kalan uç kısım olduğu ve de örgünün başlamasını kolaylaştırdığı için son kristalden sonra 12 kum boncuk daha ilave ettim.
Tabii bitimi için de en başta fazladan 12 boncuk ilave ettim.

TürkishSpiral

2) Çeşitli açılardan kolaylık olsun diye 8-10 tane zincir çekerek başlıyorum. 4 adet kum boncuğu bir alıyorum ve bu işlemi üç kere tekrarlıyorum.

3) ve 4) Başlangıç ile birleştirip daire yapıyorum.

5) İlk yaptığım 4 kum boncuklu ilmeğin ortasından (2 kum boncuk bir tarafta, 2 kum boncuk diğer tarafta kalacak şekilde) tığı geçirip, 1 kristal ve 4 kum boncuğu beraber alıyorum ve örüyorum.

6) Diğer iki (4 boncuklu) ilmeğe de aynı işlemi uygulayıp örüyorum. İlk üç, kristalli ilmek tamamlanmış oluyor böylece.

7) Bir üst sıra için, ilk ördüğüm kristalli ilmeğe (4 kum boncuk bir tarafta, kristal bir tarafta kalacak şekilde) tığı geçirip, 1 kristal ve 4 kum boncuğu beraber alıyorum ve örüyorum. Bu işlem böyle devam ediyor.

Kum boncukların hep aynı tarafta kalmasına dikkat ederseniz, rahatlıkla düzgün bir örgü çıkar. 😊


Başladığım bu parçadan nasıl bir kolye olduğunu merak edenler için : Kristalli Tığ İşi Kolye 😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder