17 Mart 2018

Spiral Ringa Kolye / Laleli Kolye

SpiralTubularHerringboneSpiralTubularHerringbone


















Geçtiğimiz senelerde öğrenmek amaçlı yaptığım küçük bir laleyi, biraz daha geliştirerek ve çoğaltarak bir tasarımımda kullanmak nihayet bu sene kısmet oldu. 😊 

11 no.lu, gümüş renkli ve uçuk sarı kum boncuklarla 3 no.lu, kırmızı bikon Swarovski Kristaller kullandığım bu tasarımımda, Ağ Örme, Boru Peyote, Chenille Örgü, Boru Ringa ve Spiral Ringa Tekniklerinden yararlandım.

Biri üç yapraklı, biri dört yapraklı, katmerli lalelerime Ringa ve Ağ Örme Teknikleriyle devam ettim, daha sonra Chenille Örgüyü de dönüşümlü olarak kullandım.
En son, bir tarafı altı boncuklu diğer tarafı dört boncuklu olan kolye kordonunu Spiral Ringa örerek tamamladım.
Üç ayaktan oluşan bir çeşit T-kilit ile de kolyeyi bitirdim.
Kolyenin iki ucunu bir arada tutan hareketli parçayı da Boru Peyote ve Ağ Örme Teknikleriyle ördüm.


The Carpet of Tulips


İstanbul’un simgelerinden biri olan Lale, Türk kültür ve sanatında önemli bir yer tutar. Asya’dan getirilen lale, Osmanlı İmparatorluğu’nda üretilmeye başlanmıştır ve Avrupa’ya buradan gitmiştir. Osmanlı İmparatorluğu’nun bu dönemi Lale Devri olarak tarihe geçmiştir.
Lale sufizmin de önemli bir sembolüdür, sufi dervişlerini, inançlarını ve dua eden ellerini simgeler.
Aynı zamanda Farsça bir sözcük olan lale, orijinal yazılışıyla yani Arapça harflerle yazıldığında, Allah kelimesindeki bütün harfleri kapsar.


ABOUT THE DESIGN
The Tulip, one of the symbols of Istanbul, is an important part of Turkish culture and art. The flower was brought from Asia to Turkey during the Ottoman Empire, was extensively produced and used in Istanbul, and was subsequently taken to Europe. A period of time during the reign of the Ottoman Empire is known as the Tulip Period in history.
The Tulip is also an important symbol in sufism, symbolising the sufi dervishes, their faith and their praying hands.
The Turkish translation 'lale' contains Arabic characters used in the name 'Allah'.


Ürdünlü eski bir bakana hediye edilmek üzere, Laleli Kolyeyi hikayesiyle beraber, güzel ve özel kutusunda teslim ettim. Çok onur duydum! Umarım hanımefendi beğenir ve güle güle kullanır! 😊


ÖzelTasarımTakı


Her bütçe ve statüye uygun, kişiye özel takılar tasarlamak ve üretmek, benim için her zaman çok güzel bir heyecan!
Beklerim!😊



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder