28 Mart 2020

Lale Desenli Kolye

SquareStitchSquareStitch



















Kadıköy Halk Eğitim Merkezi - Takı Tasarım Kursu'ndaki ikinci senemde tasarladığım kolyeye, nihayet seneler sonra sıra geldi. 😊

Bu kolye için kendi tasarladığım Lale desenini Kare Dikiş Tekniği (=Square Stitch) ile ördüm.

11 no.lu kum boncuklarla ördüğüm bu parçaya yine 11 no.lu boncuklardan saçaklar yaptım. Saçakların uçlarına 4 no.lu beyaz cam boncuklar ilave ettim.

Kordon olarak kırmızı floş ip tercih ettim. Kordona geçirdiğim parçaları Düz ve Spiral Ringa Teknikleri ile ördüm.


Kare Dikiş Tekniği ve Boncuk Dokuma Tezgahı ile yapılanlar aynı görüntüye sahiptir, o yüzden Kare Dikiş Tekniğine Elde Boncuk Dokuma Tekniği de deniyor.




İstanbul’un simgelerinden biri olan Lale, Türk kültür ve sanatında önemli bir yer tutar. Asya’dan getirilen lale, Osmanlı İmparatorluğu’nda üretilmeye başlanmıştır ve Avrupa’ya buradan gitmiştir. Osmanlı İmparatorluğu’nun bu dönemi Lale Devri olarak tarihe geçmiştir.
Lale sufizmin de önemli bir sembolüdür, sufi dervişlerini, inançlarını ve dua eden ellerini simgeler.
Aynı zamanda Farsça bir sözcük olan lale, orijinal yazılışıyla yani Arapça harflerle yazıldığında, Allah kelimesindeki bütün harfleri kapsar.


ABOUT THE DESIGN
The Tulip, one of the symbols of Istanbul, is an important part of Turkish culture and art. The flower was brought from Asia to Turkey during the Ottoman Empire, was extensively produced and used in Istanbul, and was subsequently taken to Europe. A period of time during the reign of the Ottoman Empire is known as the Tulip Period in history.
The Tulip is also an important symbol in sufism, symbolising the sufi dervishes, their faith and their praying hands.
The Turkish translation 'lale' contains Arabic characters used in the name 'Allah'.



🎁 Yurtiçi için  https://shopier.com/3239640  veya
🎁 Yurtdışı için  https://www.etsy.com/listing/194032040/
     adreslerinden güvenle sipariş verebilirsiniz!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder