15 Nisan 2020

Boncuk Top Yapımı - 4'lü Göbekli Örme


Temeli Kareleme Tekniği (Right Angle Weave) olan, Göbekli Örme Tekniği ile 4'lü Top Yapımını anlatmaya çalıştığım videoyu nihayet çekebildim.
Göbekli Örme Tekniğinde de, Kareleme Tekniğinde olduğu gibi hem çift iğne hem de tek iğne kullanılabilir. 
Ben genelde tek iğne kullanmayı tercih ediyorum, o nedenle videomda da tek iğne kullanılan seçeneği anlatmaya çalıştım.

Bu topun 4'lü Top diye adlandırılmasının sebebi, topu oluşturan temel figürlerden her birinin dörder adet büyük ve küçük boncuktan oluşması.
Bir top için toplam 12 adet büyük boncuk ve 24 adet küçük boncuk gerekiyor.

Ben yaptığım örnekte 12 adet 4 no.lu Çek Kristali ve 24 adet 11 no.lu kum boncuk kullandım, misina olarak da 0,20 mm kalınlığı tercih ettim.

Kolay gelsin! 😊


Bu 4'lü Toplara örnek bulabileceğiniz tasarımlarımdan bazıları :

Kristalli Hapishane İşi Kolye ve Küpesi
Opal ve Pembe Kuvars


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder