01 Ekim 2016

Selçuklu Yıldızı / The Star of The Seljuk

Beaded Star of Seljuk



Takı Tasarım Kurslarına devam ettiğim Kadıköy Halk Eğitim Merkezi'nin, geçtiğimiz Hazirandaki Yıl Sonu Sergisinin konusu Selçuklular idi.

Ben de, bu konuyla ilgili olarak Sekiz Köşeli Selçuklu Yıldızı'nı bir kolye tasarımında kullanmak istedim.
Çizimi bile tahminimden daha zor olan bu yıldızı, boncuk örme tekniklerinden Kübik Kareleme Tekniği (CRAW = Cubic Right Angle Weave) ile en iyi yapabileceğimi düşündüm.

11 no.lu, metalik koyu kahverengi kum boncuklarla ördüğüm yıldızın kenarlarını,
11 no.lu, şeffaf bal rengi kum boncuklarla doldurdum.
Kolyenin devamını da, yıldızın temel şekillerinden yola çıkarak, aynı renklerdeki boncukları zıt yerlerde kullanarak ördüm.
Kolyenin kordonunu, 8 mm'lik metalik koyu kahverengi incilerle tamamladım.


Selçuklu Yıldızı


Boncuk sanatı ve takı tasarım dergisi olan Perlen Poesie'nin düzenlediği uluslararası yarışmadan haberdar olunca, yarışma şartlarına uygun olduğunu düşündüğüm bu tasarımımla yarışmaya katıldım. Uluslararası jüri değerlendirmesinden sonra, 28 Eylül'de başlayan halk oylaması 4 hafta sürecek.

Destek olmak isteyenler için kolyemin linki : 😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder