20 Eylül 2020

Hematit Bileklik ve Yüzük

HematitBileklik
HematitYüzük



















Geçtiğimiz senenin sonlarında tasarladığım bu bilekliği ve yüzüğü çok sevdim.

Hem bileklikte hem de yüzükte, iki tip hematit boncuk ve bir Çek markası olan Preciosa'nın 11/0, gümüş renkli kum boncuklarından kullandım.

Bilekliği ve yüzüğü, çok sevdiğim Boncuk Örme Tekniklerden biri olan Ringa Tekniği ile ördüm. Ringa Tekniğinin gereği olan, bir seferde iki adet boncuk alma işlemini, boncuklardan birini 11/0, gümüş kum boncuk, diğerini hematit küp boncuk alarak yaptım. Boncukların alım sırasını, bilekliğin ve yüzüğün her sırasında değiştirdim.

Küçük hematit küplerin köşeleri hafif yuvarlatılmış olduğu için kum boncuklarla güzel uyum sağladığını düşünüyorum.

Bilekliğin T-kilidini, küçük silindir ve küp hematit boncuklardan yaptım.

Yüzüğün üste gelen kısmını ise sırf silindir ve küp hematit boncuklardan ördüm.



Evet biraz hematitten bahsedersek; içeriğinde yoğun olarak demir barındıran değerli bir taştır. 
Kök çakranın taşlarından biridir.
Hematitin faydaları arasında, sinir sistemini düzenleyerek stresi giderdiği,
kansızlığa iyi geldiği, sayılır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder