01 Kasım 2016

Temel Selçuklu Yıldızı / The Basic Star of The Seljuk

Yıldız
1.
SekizKöşeliYıldız
2.









Eveet Selçuklu temamıza devam ediyoruz. 😊

Bu sefer paylaşmak istediğim kolyeler, bu tema gündeme geldiğinde, aslında ilk yaptığım çalışmalar...

Bunları geliştirerek, Perlen Poesie Dergisi'nin düzenlediği uluslararası yarışmaya katıldığım, daha komplike olan büyük yıldızı yapmaya cesaret ettim.

11 no.lu kum boncuklarla Kübik Kareleme Tekniği ile ördüğüm kolyelerde, en çok tercih edilen çini renkleri olan çivit mavi ve yeşili kullandım ben de...

İlk çalışmamda, yeşil kareyi mavi karenin üstüne ördüm. Böylece çapraz olarak iç içe geçmiş iki kare oldu ki, bu da ileride başka tasarımlarıma ilham verebilir. 😊

İkinci tasarımımda ise Sekiz Köşeli Yıldızın sırf konturlarını ördüm. Kordonunu da yine Kübik Kareleme Tekniği ile yıldız şekline uygun tasarlayarak yaptım ve T-kilit ile tamamladım.

Sekiz Köşeli Selçuklu Yıldızı Yapım videosu için tıklamanız yeterli! 😊


Beadwork Necklace
KHEM - Merkez Sergisi


Selçuklu kültür ve sanatının temel figürlerinden biri olan Sekiz Köşeli Yıldızın, Ortadoğu’da bulunan eski medeniyetlerde de, İslam dünyasında da yaygın olarak kullanıldığı, sayı biliminde 8’in, cenneti anlatan bir sembol olduğu bilinmektedir.

Ayrıca dini kaynaklarda İslamiyet’in 8 esasa dayalı olduğu, bunlara “sekiz cennet kapısı” denildiği, sekiz köşeli yıldızın da sekiz cenneti simgelediği anlatılmaktadır.

Bir de yıldızın köşelerinin simgelediği sekiz ilke, “merhamet, şefkat, sabretmek, doğruluk, sır tutmak, sadakat, cömertlik ve şükretmek” olarak sıralanır.


Selçuklu Yıldızı
Selçuklu Yıldızı




İlk yaptığım Selçuklu Yıldızı, artık bir Özbek hanımın boynunu süslüyor. Güle güle kullansın! 😊



İkinci yaptığım Selçuklu Yıldızı da, bu kolye vesilesiyle tanıştığım sevgili Servet Derya Değerli'ye çook yakıştı. Kolyeyi, adeta onun için tasarlamışım; Selçuklu Yıldızı, taşıdığı anlamları bilen sahibine kavuştu ve değerini buldu, ben de çok mutlu oldum!

Sevgili S. Derya Hanım'ın, kolyeyi kendisi gibi iyi enerjili günlerde kullanmasını dilerim. 😊



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder