23 Ekim 2021

İnanna Yıldızı 2

Yıldız
Star of Ishtar


















Eveet uzunca bir aradan sonra yeni bir yayın yapma fırsatı bulabildim ve geçen sene yaptığım İnanna Yıldızı'na böylece sıra gelmiş oldu! 😊

Daha evvel özel bir sipariş üstüne tasarladığım, Peyote ve Ringa Teknikleri kullanarak ördüğüm İnanna Yıldızı'ndan yola çıkarak, farklı renklerde yeni bir İnanna Yıldızı yaptım.

Bu sefer kırmızı ve lacivert renkli, 11/0 no.lu Delica Boncuklardan kullandım ve yıldızın merkezine de kırmızı mercan koymayı tercih ettim.
Ayrıca çift kat örülen İnanna Yıldızı'nın bir katını orijinal desenden farklı bir desende ördüm. 
Böylece bir kolyede iki farklı kolye ortaya çıktı!

İnanna Yıldızı
İnanna Yıldızı

 

İnanna Yıldızını yapmak isteyenler için yardımcı video : 


Benim gibi merak edenlere, özet bilgiler : 😊

Mercanlar denizlerin akciğerleridir. Mercanın, kan dolaşım sistemine, baş ağrısına ve halsizliğe iyi geldiği, hafızayı kuvvetlendirdiği söylenir. Kök Çakranın taşıdır.

İnanna, Sümerlerde bereket ve aşk tanrıçasıdır, çoban tanrı Dumuzi (ya da şimdi kullanılan adı ile Temmuz) ile evlenir. 
Daha sonraki uygarlıklarda da İştar, Afrodit gibi adlarla anılır ve Venüs Gezegeni ile özdeşleştirilir.

Sekiz Köşeli Yıldızın ise muhtelif anlamları olup, en bilinen anlamı, Türkleri temsil ettiğidir. Birçok Türk kültüründe Sekiz Köşeli Yıldız bulunmaktadır; biraz farklı olmakla beraber, mesela Selçuklu Yıldızı!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder